Locuitorii comunei se deplasează spre cel mai apropiat oraș – Roman și de aici în orice alta direcție, după nevoile fiecăruia, cu autobuzul care circulă de 4 ori pe zi pe ruta Roman-Bâra-Boghicea-Slobozia și retur.
Negrestenii circulă cu autobuzul Roman – Ghidion (de două ori pe zi) eventual cu trenul care trece prin halta din apropiere de la Vulpasesti.
Costul transportului în comun variază de la o mărire la alta de prețuri. Momentan de la Bâra la Roman costul unui bilet este de 5 lei.
Cât privește deplasarea pentu un cetățean al comunei până la reședință de județ (P.Neamț) costul biletului este de 30 lei
Agenți Economici
Pe teritoriul comunei își desfășoară activitatea asociații familiale (în marea majoritate activități de comerț cu amănuntul). Dintre acestea amintim:
Cooperativa de credit Cozla, Punct de lucru Bâra – Piatra Neamț
Cabinet stomatologic, Punct de lucru – Bâra, Roman
AF NĂSTASE – Bâra
SC PETROEMY SRL – Bâra
CAMIRAMFOREST SRL – Punct de lucru Bâra, Roman
SC Marsat – Roman – lucrări agricole și comerț, 4 mașini de lucrat solul, recoltat, transport
Birou cadastru TOPONIK – Punct de lucru Bâra, Roman
DANISTIL COM SRL – Rediu
CABINET AVOCAT
FARMACIE – Bâra
Stație PECO – Bâra
Ca urmare a perioadei de tranziție pe care o traversează întreaga societate românească, pe raza comunei Bâra se fac simțite următoarele tendințe socio-economice:
Dezvoltarea sectorului privat prin diversificarea serviciilor oferite;
Scăderea natalității și îmbătrânirea populației;
Lipsa de interes față de școală a tinerilor cu posibilități materiale modeste;
Căutarea unui loc de muncă în străinătate, în special de către tineri;
Creșterea investițiilor în zona imobiliară și de afaceri;
Începerea practicării agriculturii performante (în special pomicultură);
Dezvoltare industriei ușoare (confecții, prelucrarea lemnului) precum și a serviciilor oferite de sectorul privat.
Preocuparea factorilor locali în vederea cooperării sau asocierii cu persoane juridice române sau străine, cu organizații neguvernamentale și cu alți parteneri sociali, în vederea finanțării și realizării în comun a unor acțiuni, lucrări, servicii sau proiecte de interes public local, precum și de stabilire a unor relații de parteneriat cu unități administrativ-teritoriale similare din alte țări.